Your Cart

Erzsébet tavi feederezés

erzsebet-tavi-feederezes-01

A Debrecen mellett található Erzsébet tavat látogattuk meg, valamikor július végén. Elsősorban a pontyok voltak a célhalaink, amiket feederbottal szerettük volna kifogni egy fotó erejéig. Időjárás tekintetében, változékony időt jósoltak kevés esővel, ami be is igazolódott a nap folyamán. A horgászatra körülbelül egy fél nap állt rendelkezésünkre, lássuk hát mi történt ezen a napon.

A horgászat előtt beugrottunk kedvenc horgászboltomba egy pár aprócikkért és mehetünk is ki a tóhoz. Már a kocsiban elkezdtük tervezni az aznapi peca részleteit, mivel fogunk csalizni az elején, és ha azzal nem fogunk, akkor mire váltunk az időjárás és az alkalmazott etetőanyag függvényében.

A tóról nem voltak információim, helyismerettel nem rendelkeztem. Azonban mégis úgy gondoltam itt fogom kipróbálni a winner termékeket a master mix családot. A horgászatra a master mix aromaport, dippet, és csali spray-t vittem a horgászatra. A horgászatra szánt idő 5 órahossza.

erzsebet-tavi-feederezes-02
A master mix család három tagja

Az aromapor ízesítése scopex-es volt. A scopex az egyik kedvenc aromám, illatom mivel rengeteg halat adott már. A dipp ízesítése édes kukoricás volt, míg a csali spray burgonyás ízesítésű. Talán felmerülhet bennetek, hogy jön ide a burgonyás íz. De tapasztaltam már sokszor, hogy az etetőanyagtól nagyban eltérő ízesítésű csali eredményez több halat, meglátjuk, ma mit hoz. Természetesen a horgászatra készültem csemegekukoricával, pelletekel, és csontival.

Etetőanyag gyanánt egy olcsó kaját választottam, méghozzá a tímár mix sweet corn scopex etetőjét, amit a poraromával és fél kiló főtt magmix-el turbóztam fel. Csupán egy kilót kevertem, ez 5 óra hosszára elég úgy, hogy nem etetek túl intenzíven.

erzsebet-tavi-feederezes-03

A poraroma 5 kilóhoz elegendő, így körülbelül az ötödét használtam fel méghozzá két lépésben. Először szárazon kevertem hozzá az aromából majd miután a kaja megszívta magát és elérte végleges állagát még hozzá öntettem 1 kevés aromaport, amire azért volt szükség, hogy az etetőanyag vízbe érés után gyorsan elkezdje vonzani a halakat. Ez a második réteg poraroma az etetőanyag vízbe érésekor szinte azonnal leoldódik, így nagyon hamar elkezd dolgozni.

erzsebet-tavi-feederezes-04
Kevés poraroma a kész kajára

Majd miután végeztem ezekkel a műveletekkel hozzáadtam a fél kiló főtt magmixet, és kezdődhetett a peca.

erzsebet-tavi-feederezes-05
A kész etetőanyag kellően darabos a pontyok helyben tartásához

A partról kb. 50 méterre kívántam horgászni 3,60m hosszú feederbotjaimmal. Az egyik orsón kiakasztottam a zsinór klipszet így azt a horgászat előtt meg is etettem 10 gombóccal. A zsinór méret a nálam megszokott 22/20 és 20/18, az átalakított etetőkosarak 20grammosak, előke hossza körülbelül 5cm és a horgok méretei 10-es illetve 8-as.

erzsebet-tavi-feederezes-06
A horgászhely

Barátom is feederbotjait hozta erre a horgászatra. Ő egy 3,6m és egy 3,3m hosszúságú botokkal szerette volna megfogni a halakat. A 3,6m botjával 50méterre etetett, míg a rövidebb bottal kereste a halakat. Ő is hasonló végszerelékkel horgászott, mint én és egy kiló édes ízű etetőt kevert be.

A horgászat elején édes ízű pelletekkel próbáltam becsapni a halakat. Melyre meg is érkezett az első vendég, egy kárász személyében.

erzsebet-tavi-feederezes-07
a ?welcome? hal

A kárász a mézes pelletet kívánta meg, ez után az etetőanyaggal összhangban scopex-es pelletet tűztem a hajszál előkére és kevés várakozás után újabb kárász jelentkezett az etetésről. Úgy döntöttem itt az ideje kipróbálni a csemegekukoricát méghozzá a kukoricás dipp-be mártva.

erzsebet-tavi-feederezes-08

Három szem kukoricát fűztem fel, majd mártottam a dippbe ami nem hozott eredményt 20 perc elteltével sem, de úgy gondoltam adok neki még esélyt így újra csaliztam bedippeltem és vettem be az etetésre körülbelül 10 perc múlva kapás volt és sikerült megfogni az első pontyot. Őszintén megmondom nem gondoltam volna, hogy pont a kukorica hozza meg az első pontyot, de legalább bizonyított a dipp.

erzsebet-tavi-feederezes-09
Az első ponty egy tükrös volt

Ez után cimborám is megfogta első halát, egy kárászt ő is pelletel. Én a kereső botomra mivel eddig nem volt kapás csontit tűztem és befújtam a burgonyás csali spray-vel, de ez is újabb kárászt eredményezett. Aztán kukoricával is próbálkoztam, rajta de semmi. Az etetett helyről viszont újabb kárász jött a 3 szem kukoricára. Ekkor visszaváltottam a pelletekre mindkét boton, a kereső boton még meg is lebegtettem, míg a másik horgon bedippeltem az újdonsült dippel. Sikerrel kormányoztam ki 30perc elteltével újabb kárászt azonban nem adtam fel a pontyfogást, epres pelletet mártottam a kukoricás dippbe és sikerült negyed óra áztatás után kapást elérni, ami már nem kárász volt.

erzsebet-tavi-feederezes-010
A második ponty

Két darab pontyot sikerült eddig fognom, már úgy érzem érdemes volt lejönni ide, barátomnak sajnos eddig még nem akadt ponty a horgára, de nem adta fel és végül ő is szákolhatott potykát.

erzsebet-tavi-feederezes-011
A nap harmadik pontya

A cimborám scopex-es pelletel csalta horogra pontyát, miután újabb kárászok jöttek mindkettőnknél. Azonban szerettük volna valahogy kiszelektálni a kárászokat, ezért nagyobb csalit kínáltunk fel a halaknak.

erzsebet-tavi-feederezes-012
Egy szem oldódó mini bojli és egy szem lebegő pellet ami így egy hóembert alkot

A szelektálás azonban nem hozott eredményt, mert egy mohó kárász ezt a csalit is felvette.

erzsebet-tavi-feederezes-013
Nem igazán érdekelte a csali mérete

Lassan közeledtünk a horgászatra szánt idő végére mikor is sikerült egy nem várt vendéget egy fotó erejéig a partra vonzani. A scopex-es pelletet egy dévérkeszeg vette fel.

erzsebet-tavi-feederezes-014
Hiába nem ponty, azért örültem egy ilyen szép dévérnek

A peca befejezése előtt még pár kárász tette tiszteletét a parton. Mindegyik pelletre érkezett.

Összegzésként elmondhatom, hogy egy kellemes horgászaton vagyunk túl. A tiszta horgászidő majdnem 6 óra hossza volt. Ami alatt sikerült fogni kettőnknek körülbelül 15 darab kárászt, 1 szép dévért és három pontyot. A scopex-es aroma por jól szerepelt. A két darab pontyomat pedig a kukoricás dippbe mártott csalival fogtam. Barátom a pontyát scopex-es pelletel fogta. A horgászat alatt megmutatkozott, hogy van értelme az alapozó etetésnek mivel jóval több halat adott mint a kereső bot, az összes ponty kivétel nélkül az etetett helyekről érkezett  Az idő változékony volt hol napsütés, hol eső. Szerencsére a szél nem nehezítette a dolgunkat.

erzsebet-tavi-feederezes-015
Mire indultunk haza a nap is kisütött

Mindenkinek eredményes horgászatott kívánok. GÖRBÜLJÖN!

Írta: Dézsi Kornél
Fotók: Dézsi Kornél,  Bartha Ferenc

Érdekes volt? Küld el másoknak is.