Pontyok a hínarasból

pontyok a hinarasbol

Október elején- közepén Hadnagy Sanyi barátommal az egyik kedvenc vizünkre, a Tisza- tóra látogattunk. A hétnapos horgászatunk megkezdését több hely megnézése után választottuk ki, a mélyebb részekben láttuk a fantáziát mindketten. Az előző héten markáns hidegfront érkezett erős széllel, és szép fogásokat jegyeztek a tározó több pontján is. Érkezésünkkor már őszi színekben pompáztak a fák, csodálatos látvány volt a színes levelek forgataga!

Hamisítatlan vénasszonyok nyara kezdődött, az évszakhoz képest enyhe és napos idő, nem túl hideg éjszakákkal.

Több helyet is megnéztünk

Ráadásul még 5cm engedtek is el a vízből a vízügyi szakemberek, ezek így együtt nem a legjobb előjelek. Radarozás, bójázás, csalizás, majd a botok elhelyezése következett. Három a mélyebb részekre került, Sanyi egyet pedig távoli sekélyesbe rakott.

Horgászhelyünk: egy kis pont az óriási vízen

Csalinak fekvő és hóember szerelék is készült, Equinox, Live System, és Odyssey XXX volt 24mm méretben. A könnyítésükre pedig saját pop-upjaik mellett az Elit Range ás Ns1 családból válogattunk. Az elhagyós szerelékeink a megszokott Gardner palettából voltak, melyek most is állták a sarat.

Sanyi nyerő kombinációja

Hóember szerelékeim

Az este folyamán cimborám meglepően gyorsan két pontyot is fogott, a távoli, laposabb részről. Megörültünk nekik, bíztunk a hasonló folytatásban.

A hét legnagyobb hala az elején érkezett

Fotózás után... Fotózás után…

már mehetett is hazafelé
…már mehetett is hazafelé

Két napig szinte feszített víztükör volt, még nap közben is, ezen a vízen ez nagyon ritka jelenség, és pontyozás szempontjából nem is a legjobb. Nem láttunk és nem is hallottunk mozgást sem, de a sekélyesben lévő bot már az ötödik halat adta, köztük egy csodaszép tőpontyot. A másik három teljesen süket. Aztán nagyon távolról hallottunk egy ugrást, majd még egyet.

Mi is megéheztünk, jól esik a meleg étel!
MI is megéheztünk, jól esik a meleg étel!

Összedugtuk a fejünket, és új helyek után néztünk, a lapos részeken, egymástól jó távol. Ezek a részek erősen hínárosak voltak, de szerencsére már nem az a fás szár, amely a zsinórt is képes elvágni, nem beszélve a borotva éles kagylókról, amelyek a szárukon „figyelnek”. Kemény, kopogós részek, néhol le is lehetett látni az aljára. Eleinte túl sok változás nem volt itt sem, csendes idő továbbra is, néha egy – két ponty.

4-500 méterre találtuk meg a halakat4-500 méterre találtuk meg a halakat

Pénteken aztán erős szél érkezett, amely a horgászatot megnehezítette, de uszonyos barátainkat legalább megmozgatta. Végre nekem is megérkezett az első halam, öt nap után! Nagyon örültem neki, meg kellett dolgozni érte. Mivel távolra horgásztunk hínármezők között, a kapás egyetlen csippanás volt csak( két húzós kapásunk volt egész héten.) A zsinór több helyen elakadva, a hal a dzsungel mélyén ül, majd kezdődik a küzdelem a kipihent ellenféllel. Bokorból- bokorba menekül, majd jó adag ?zöldséggel? sikerül megmeríteni.

Első halam, öt nap várakozás után

Nem mindennapi élmények. Szombat délelőtt Sanyi az erősödő szélben viaskodik ellenfelével, majd mosolyogva érkezik vissza. Öröme teljesen érthető: nagyon ritka a tükörponty errefelé, csodálatos példány fantasztikus színekben! Pár kép róla az őszi tájban, majd mehet tovább dolgára.

Pontyhorgászok álma, őszi köntösben...
Pontyhorgászok álma, őszi köntösben…

és káprázatos színekben
…és káprázatos színekben

Érintetlen halak, értük jöttünk
Érintetlen halak, értük jöttünk.

Éjszaka is aktívabbak most, több kapás is érkezik, egy kicsit hűl a levegő is. Ködbe burkolózik a hatalmas víztömeg, síri csendben és vaksötétben fogom meg az utolsó halamat, egy zömök tőpontyot. Hátborzongató élmény, az ilyenek miatt csináljuk ezt az egészet! Véget ért a hetünk sajnos, nagyon szép élményekkel gazdagodtunk ismét.

Nagyon fontos a jól összerakott végszerelék

A 14 kapásunkból minden halat megfogtunk, ami a pálya miatt még jobban emeli az értékét a dolognak. A halak súlya 6-17 kg között mozgott, zöme a 8-10 kg tartományba esett. A csalik közül mindegyik működött, és a helyek is a végére, bár nem a mélyebb részekről érkeztek, ahonnan vártuk volna őket.

Tanulságos hét volt, hazafelé a tapasztalatokat beszélgettük, és sokadjára is megállapítottuk: a Tisza- tó varázsa, miliője, és nem utolsó sorban érintetlen halai semmihez nem foghatóak. A természetes vizek nehézségei a kisebb halakat is felértékelik, ezt csak az fogja megérteni, aki kipróbálja.