Krakkó Tamás: OHCSB 2016 – összefoglaló

resized P1110200

Véget ért a 2016. évi Országos Horgászcsapat Bajnokság, ahol a Hajdú-Bihar megyei horgász válogatott az előzetes esélyeknek és a várakozásoknak megfelelően teljesített. A csapat a hétvége során 2 edzést és 2 versenynapot teljesítve vasárnap este 21.00 óra után érkezett haza. Míg az edzésnapokon tűrhető időjárási körülmények fogadták a versenyzőket, addig a versenyen a 20 csapat 160 versenyzője erősen küzdött az elemekkel.

resized_P1110072

A szombati fordulót az egész éjszaka zuhogó eső és a 40 km-es szél miatt 2 órával el kellett csúsztatni, így a felkészülési idő 10.00-kor kezdődhetett. Az időjárás ekkor sem volt kegyes a versenyzőkhöz, hiszen a felkészülési időben végig esett, annak első órájában pedig egyenesen ömlött. A verseny kezdetétől aztán már folyamatosan javult az időjárás, hol esett, hol pedig elállt a csapadék. Ez az időjárás általánosságban a vasárnapi fordulóra is érvényes maradt.

resized_P1110093

Az edzésnapok tapasztalatai után reménykedve kezdtük el az első fordulót. Versenyzőink a csapattaktika alapján a ponty horgászatát helyezték előtérbe, általában a maximálisan megengedett bothosszt nem kihasználva, a parttól 11.5 m-es távolságban. Az U15-ös kategóriában ettől eltérő taktikát választva törpeharcsa volt a célhal, mivel gyermek versenyzőnk fizikailag nem tudta pontosan etetni és meghorgászni a számára engedélyezett 10 méteres távolságot, így 7 méteren folyamatosan fogta a szúrós ördögöket.

resized_P1110043

Mindkét taktika csapatszinten remekül működött, hiszen a verseny kezdetétől nem voltunk lemaradva a mezőnytől, így a forduló során történő esélylatolgatások alapján bizakodóak voltunk. Már az első fél-egy órában megjelentek a pontyok, Petike pedig remekül fogta a törpét. Az idő múlásával az egy-két fogott pontyból 3-4-5 lett, így éreztük, hogy nem állunk rosszul. A meglepetés az első forduló utáni eredményhirdetést követően érkezett, hiszen csapatunk a 20-as mezőnyből a  4. helyen állt. Több szektorban kiváló egyéni eredményekkel végeztünk, rossznak mondható eredményünk pedig nem volt.  Elért szektor helyezési számaink: 10-14-17-2-6-7-5-8 , így csapatunk 69 ponttal a negyedik helyen fordult. (A pályán sorrendben tűzött szektorok: U20-U25-A-B-C-D-Női-U15)

resized_eredmeny_1

A sikeres szombati napot követően nem változott csapatunk taktikája, így továbbra is bizakodóak voltunk. Érezni lehetett, hogy az előző eredményt nehéz lesz tartani, hiszen a mezőnyben nagy számban voltak országosan is jegyzett versenyzők, országos és világbajnokok is!  A vasárnapi forduló elején tervszerűen kezdtünk. Az első félóra végén versenyzőink nagy részének szákban volt az első, megnyugvást jelentő pontya, Petike fogta a törpét. Jól álltunk? A továbbiakban nem történt semmi. Pontosabban az történt, hogy nem fogtunk halat. Teljesen megállt a szél, megszűnt az áramlás, melyre véleményem szerint nem tudtunk jól reagálni. A férfi szektorokban és az U20-as szektorban (Nagy Dénes) nagy volt a baj. Dénesnek konkrétan a verseny lefújása előtti fél órában még mindössze két törpeharcsa gazdagította haltartóját. Volt némi örömteli esemény is azért, hiszen Petike a törpézés közben fogott egy 1.20-as pontyot. Szuper! Női szektorban (Németi Krisztina) is voltak már halaink, és a sok horogról leforduló ponty jelezte, hogy ott lehet egy jó eredmény. Az U20-as szektorban (Nagy Dénes) hatalmas hajrával és türelmes horgászattal megtört a jég, s a korábbi két törpe mellé beesett egy ponty, melyből a verseny végére 3 lett. Dénes jól „kiülte”, meg lett az eredménye. Így a gyermek és női szektorokban jól álltunk, a felnőttekkel továbbra is gond volt. Nagy dilemmát jelentett, hogy kezdjünk-e bele a törpe fogásába, vagy tartsunk ki a ponty mellett. Kitartottunk, nem jött be.  Eredményeink: 6-17-11-20-11,5-17-4-7  Összesen 93.5 pont.

resized_P1110170

resized_eredmeny_2

Így összesítésben a két forduló alapján 162.5 ponttal végeztünk a 10. helyen, mely a várakozásainknak megfelelő teljesítmény. Reménykedtünk a csodában, kicsi hiányzott hozzá, de a versenysport ilyen. 162.5 ponttal végeztünk a 10. helyen, a nyolcadiknak 162 pontja van! Fél ponthoz pedig mi kell? Nos, egy akármilyen hal. Egy törpe, vagy sneci, vagy „mit tudom én”, akármilyen, csak ússzon!Hofi Géza szavaival: -az se baj ha nyúl, csak röfögjön- Természetesen a versenysportban nincsen „ha” , ettől szép az egész. Így (is) szeretjük!

Megyénk csapata az erős középmezőnyben végzett, amivel elégedettek lehetünk. Időnként kijöhet egy kicsit jobb, vagy rosszabb eredmény, de a realitásokat figyelembe véve ez egy nagyon jó teljesítmény.

Versenyzőink: ifj. Csirkés Péter, Nagy Dénes, Csővári Tamás, Dobos János, Felhősi István, Kovács Antal, Mónus Tamás, Németi Krisztina, Takács János

resized_P1110200

Csapatunkból kiválóan teljesítettek elsősorban a korosztályos versenyzőink. U20-as kategóriába Nagy Dénes remek horgászattal, 16 ponttal remek eredményt ért el. U15 kategóriában ifj. Csirkés Péter 12 évesen 15 ponttal álomszerű eredményt produkált. Horgászata koncentrált, figyelmes, összeszedett és a háttér tanácsait betartó volt, melynek meg lett az eredménye. Végül, de nem utolsó sorban külön kiemelem Németi Krisztina teljesítményét, aki 9 helyezési számmal csapatunk legjobb versenyzője volt ebben az évben. Fejlődése évről évre szembetűnő, teljesítményével mára csapatunk egyik alap emberévé vált. Köszönjük Kriszta, GRATULÁLUNK!

A csapat nevében is köszönjük a Hajdú-Bihar Megyei Horgász Szervezetek Szövetsége által nyújtott teljes körű anyagi támogatást, a Dreamfish és a Hobby horgászboltok támogatását, valamint segítőink áldozatos munkáját. Köszönjük továbbá Radácsi Kristófnak és Buczkó Krisztiánnak, hogy élversenyzőként nagyon értékes információkkal segítették felkészülésünket.