Öngól a pergetésben avagy ACSUKA becserkészése

hajduszoboszlo csonakazo to 003

Az év vége igazán jól sikerült, az általam úgy szeretett hobbimra vagy ha akarjátok nevezzük sportra sikerült az időm nagy részét szánni és ez folytatódott az éve elején is. Nem is akár hogy!!! A hajdúszoboszlói fürdő csónakázó tavára érkeztünk a 2015-ös év negyedik napján. A nyári melegben pancsoló fürdőlátogatók gyakran etetik meg az itt élő pontylakókat kenyérrel, illetve egyéb ételekkel, azonban senki nem látott még ott ragadozót. Ezen nem látott ragadozók becserkészésere érkeztünk!A Hungarospa tóra reggel 7 órától lehet érkezni és a januári időszakban 16 óráig lehet kergetni a halakat. Mi nem siettünk, 11 óra környékén érkeztünk, összeszereltük pergető felszerelésünk és már kezdtük is a ragadozó állomány becserkészését.

A vízmélység csónakázó tóról beszélve 50-120 cm között mozgott. Akadóktól abszolút mentes hely.

Telt-múlt az idő, de csak nem történt semmi akció. Később egy spori érkezett és igen lendületesen érdeklődött, hogy volt-e valami. Őszinte válaszunk nem lepte meg, majd egy történetbe kezdett.

„Anno néhány éve telepítettek a tóba 2 darab csukát, próba képen, hogy elviselik-e az itteni vízminőséget. A párosból az első héten visszafogtak egyet a másikról pedig nem szólt a fáma.”

hajduszoboszlo_csonakazo_to_011

hajduszoboszlo_csonakazo_to_014

Később találkoztunk Katona Laci horgásztársunkkal, aki ismételten meglepően konstatálta pergető felszerelésünk jelenlétét a vízparton. Az ő sztorija így hangzott: „Pár éve lehalászták a tavat volt benne két harcsa, pedig nem telepítettek bele, azokat kivették. Azóta sem volt tudomása szerint ragadozó hal telepítve a tóba.” Viszont elmondta, hogy sörös doboz méretű törpék vannak a vízben, így van esély ragadozó fogására.

Térdelve halat fárasztani TILOS!!!

Lendületünk visszább esett, de nem adtuk fel. Még egy órácskát pergettünk, majd indultunk haza.

Tanulság: több is van. Érdemes horgászat előtt információt gyűjteni a meghorgászni kívánt vízterületről. A másik pedig legyen az, nem szabad feladni, hisz nekünk is megvolt az esélyünk ACSUKA megfogására.