Ohati muzsikusok

Ohati muzsikusok 76

Csütörtök reggel van, megszokott módon ébreszt a telefon, de ez a nap más mint a többi. Horgászni megyünk! Van, aki az áramszünetet kellemetlenül éli meg, jómagam inkább a boldogságtól áradva tápászkodtam ki az ágyból. Az autóba már a tegnapi nap bepakoltunk, lent várt a garázsban izgatottan felszerelésünk. Valahogy a horgászhelyhez vezető út mindig olyan lassan telik. Választásunk a Hortobágyi Halgazdaság hármas számú tavára az Ohati bojlisra esett. Egyenletes pálya, jó halakkal, nehéz rossz helyre ülni.

Ohati_muzsikusok_26

Helyválasztással nem töltöttünk sok időt, az egyenes part elejére ültünk le. Mint utólag kiderült egy versenyt tartottak az előző napokban itt, azért voltak még a bóják a vízben. Szerintem valami terminátor csapat rakhatta be azokat, hisz az első próba dobás még a háromnegyedéig sem jutott. Most jöhetnek a szokásos kifogások, hogy a vastag zsinór illetve az erős szembe szél miatt. Teljesen felesleges, messze volt. Oda horgásztunk, amit még kényelmesen meg tudtunk etetni, illetve dobni is!

Ohati_muzsikusok_37Ezen a tavon jellegzetesen mi úgy szoktunk horgászni, hogy markerrel megkeressük a legmegfelelőbb helyet és azt a környéket megetetjük, ezt etetőrakétával, vagy lusta esetben gombócozással tesszük. Mindez semmit nem ér ha nem sikerül pontosan az etetés és a dobás.

Instant parittya, ha a gyári beszakadt.
Instant parittya, ha a gyári beszakadt
Ohati_muzsikusok_31
Illetve, ha a gyári után az instant is beszakadt

Az ilyen stílusú tavak, ahol a halsűrűség nem átlagos, kiválóan alkalmasak csalik tesztelésére. Ezen a napon a Stég Product termékcsaládja volt a porondon, mivel ára miatt torony magasan a piac egyik vezető csali lehet, de vajon fogós-e? A etetésünk a Beta-mix kolbászos etetőanyagából, Stég Product kolbászos etetőbojliából, Carp-zoom halibut pelletekből és főzött aprómagvakból állt.

Ohati_muzsikusok_01

Stég Product - Kolbászos etetőbojli
Stég Product – Kolbászos etetőbojli

Csalizáshoz, a teljes paletta a rendelkezésünkre állt. Alapvetően az etetésből kiindulva a fűszeres (kolbászos), irányba csaliztunk, de az egy szem natúr pop-up is adott halat.

Ohati_muzsikusok_58

Kolbászos pasztával tovább növeltük a csalogató hatást.
Kolbászos etető-pasztával tovább növeltük a csalogató hatást.
Lehetett fűszeres
Lebegtettet
Vagy akár egy szem natúr

A folyamatos szembe szél ugyan megnehezített a a pecát, de a halak kapókedvére nagyon jó hatással volt. Előfordult olyan eset is, amikor csak percekig volt a csali bedobva és már húzta is. Szép halakat is sikerült fognunk.

Ohati_muzsikusok_97

Ohati_muzsikusok_111

Ohati_muzsikusok_116

Ohati_muzsikusok_76

Ohati_muzsikusok_128

Ahogy közeledett a késő délután úgy szűnt meg a szél és ezzel együtt a kapások intenzitása is. Nem is bántuk, hiszen nem vagyunk azok a haltermelő horgászok, jómagam inkább vallom azt, hogy ritkábban, de akkor nagyobbat.

Ohati_muzsikusok_136

Ezektől függetlenül jó kis peca volt. A csalik is jól működtek, de ezek a csalik semmit nem értek volna, ha nem lenne ez a tó ilyen jó. Ajánlom azoknak is, akik csak egy fél napra tudnak kimenni.