Lós István – 13 óra a Néveri tavon

Lós István 13 óra a Néveri tavon 4

Mivel az itthoni ( kákafoki ) halakat nem sikerült kapásra bírnom már 4 napja, elhatároztam, hogy ellátogatok egy horgásztóra. Két lehetőség közül választhattam, a már több alkalommal is bizonyított Makra tó illetve a számomra teljesen ismeretlen Néveri horgásztó jöhetett számításba.Választásom a Néveri tóra esett. Igazából könnyű volt meghozni a döntést, már több alkalommal horgásztam a Makra tóban, ahol rengetek kis pontyot sikerült fognom, ám most valami másra vágytam, mondhatni nagyobb halakra! A néveri tóról tudni kell, hogy rengetek afrikai harcsa van benne és pontyok is szép számmal élnek a vízben.

Lós István - 13 óra a Néveri tavon-2

Fontosabb tudnivalók a tóról :

Békéscsaba és Gyula között, a 44-es főút mellett található a Veszely csárdánál Gerla felé fordulva, a buszmegállótól 800 méterre.

Vízterület: 3.5 (ha) a tó hossza körülbelül 300 méter.

Fogható halak: ponty, amur, csuka, süllő, harcsa, keszeg, kárász, balin, busa, márna, afrikai harcsa, tokfélék

Leírás: A tó átlagos mélysége 4 méter. Szép, erdős területen fekszik, büfével, szálláslehetőséggel. A tó vizét az Ó-körösből töltik fel folyamatosan.

Napijegy: 1400 Ft (napijegyet a horgászat végén a büfében kéretik leadni )

Ifjúsági napijegy (14 éves kor alatt): 600 Ft

Látogatói jegy: 200 Ft

Bográcsos főzőhelyek, szalonnasütő helyek, kerti grillek vannak kialakítva.

Néveri tó nagyobb térképen való megjelenítése
Már csak egy társat kellett találnom magam mellé. Semmi esetben sem szerettem volna egyedül menni. Igazából ez nehezebb feladat volt, mint a két tó közül kiválasztani a túra helyszínét. Úgy döntöttem hogy az egyik barátommal megyek. Ő nem horgászni jött csak segédkezni.

Elmentem délután és bevásároltam a szükséges etetőanyagokat illetve csalikat. A tóhoz érkezés időpontját mindenképp a közvetlen nyitás időpontjához időzítettem. Megbeszéltük, hogy már reggel 5 kor elindulunk az 50 kilométerre található tóhoz. Még aznap este minden felszerelést csalit és szükséges holmit bepakoltam a kocsiba, hogy ne reggel kelljen vesződni ezzel.

Éjjel nem nagyon sikerült aludnom , már régen volt ilyen érzésem , alig vártam hogy 5 óra legyen és ébresszen a telefonom.

Másnap ahogy előre elterveztem 6 órakor már a tónál voltunk. Egyedül voltunk a tavon, érkezésünk előtt nem sokkal ébredt fel a tógazda is. Gyorsan feltettem a két lényeges kérdést: hol és mivel érdemes horgászni. Bárhova ülhetek mindenhol eszik a hal, a legfogósabb csalik : giliszta csemege kukorica. Én a tónak a jobb oldali részét céloztam meg, találtam egy tuskót, szinte teljesen ellepte a víz, ez volt az első célpont, a másodikat az állásunktól jobbra találtam egy olyan fát néztem ki aminek a gyökerei belógtak a vízbe. Igazából bárhová ülhettem volna mert a tavon egy horgász sem tartózkodott rajtunk kívül. Ám ezek a helyek nagyon ígéretesek voltak számomra.

Kiváltottam a napijegyem és a látogató engedélyt ami nagyon korrekt ár, legalább is szerintem, 1400 forintot fizettem. Miután kiválasztottam a meghorgászandó területet, elvégeztem az alapozó etetést, amit úgy hajtottam végre, hogy átsétáltam a tó túlsó oldalára és 5-5 gombócot dobtam a helyekre. A gombócokat már előző nap begyúrtam, úgy gondoltam, ide egy bőséges alapozó etetést készítek: Maros mix etetőanyag , főzött kukorica , csemege kukorica , búza alkotta a gombócok tartalmát. Megetettem a helyeket jöhetett a kipakolás.

Miközben pakoltam jól látszott hogy mozognak a halak, néhány ponty ugrást figyeltem meg, de ami szembetűnőbb volt, a rengeteg harcsa. Miután kipakoltuk a szükséges felszereléseket következhetett a csalizás, az egyik horogra 3 darab közepes gilisztát tettem, ezzel a harcsáknak szerettem volna kedveskedni. A másik horogra pedig csontkukac és egy szem csemege kukorica került. A tuskóhoz juttattam be a csonti+kukorica kombómat, a fás részhez pedig a kis ” gilisztacsokrot ”.

Nagy reményeket fűztem a mai túrához, bíztam benne, hogy a halak gyorsan megtalálják az alapozó etetésem és hamar felveszik a csalimat. Az időjárás nem volt túl kegyes hozzánk, érkezésünk után kb. 20 perccel elkezdett esni az eső. Folyamatosan esett legalább 3-4 órán keresztül. Mindenesetre az bizakodásra adott okot, hogy a harcsák és pontyok nagyon aktívak voltak a tó azon részén ahol helyet foglaltunk.

Az első bedobást követően kb. 15 perc telt el kapástalanul, kivettem botjaim és újra megtömtem az etetőkosarakat majd visszajuttattam eredeti helyükre. Közben még 2-2 gombócot dobtam az etetésre. Sajnos a halakat nem sikerült kapásra bírnom, hiába telt el egy óra, megúsztam egy – két kis rántással. Úgy gondoltam, hogy ennyi idő alatt már azért fognom kellett volna legalább egy keszeget! A csalit időközben folyton variáltam, az összes csali amit magammal vittem kipróbálásra került, de egyiket sem találták meg a halak. Közben végig azon agyaltam hogy mit tudnék még tenni annak érdekében, hogy kapásra bírjam a halakat. Talán ez egy ilyen nap? Ráadásképp egy külső tényező miatt el kellett hagynom a tuskónál létrehozott etetésem így hát második szerelékemet a tó közepére juttattam be. Végül arra a döntésre jutottam, miután már minden csalimat felraktam, Jöhet a lebegtetés. Gyors újracsalizás és a szerelékek már a helyükön is voltak. A változatosság kedvéért semmi, utolsó ötletem az volt, hogy teljes előkehosszban meglebegtetem a csalimat, kötöttem tehát egy egy méter hosszúságú előkét. A horogra mézes cukk és egy technopufi került. Gondoltam hátha vízközt mozognak a halak.Minden hiába való volt. Egyszerűen nem keresték a csaliimat a halak.

Jelzem nem 10 percet töltött bent egy -egy csalikombináció a vízben. Nem akartam feladni a próbálkozást. Újracsaliztam, vissza a régi rövidebb előke, jöhet a giliszta csonti duó.

Néhány spicc görbítés, de semmi olyan amire betudtam volna vágni. Már dél is elmúlt , épp az ebédünket fogyasztottuk mikor egy erőteljes kapásra lettem figyelmes , na végre !

Berántás után 5 perces fárasztás következett majd ezt követően egy ponty került a szákba, a súlya körülbelül 1.5-2 kilogramm lehetett. Na most megtört a jég ! A tó közepére bejuttatott szerelékre érkezett a hibátlan töves. Szerelékemet visszajuttatva azon filóztam ,vajon mikor akasztom meg a következő halat. Sajnos megint eltelt 1 óra mire újra kapásra lettem figyelmes, gyönyörűen görbült a feederem spicce, berántottam, egyből megiramodott a hal, ez nem ponty lesz mondtam a barátomnak, csak úgy özönlöttek a buborékok a víz tetején, ebből már biztosan tudtam, afrikai harcsa lesz a horgon. 6 perces fárasztás után megszákoltuk az első harcsánkat. A mérleg 3.4 kilónál megállt.

Lós István - 13 óra a Néveri tavon-5

Lós István - 13 óra a Néveri tavon-3

Ezután beindultak az események, átcsaliztam mind a kettő horgomat. Kis gilisztacsokrokat helyeztem fel. Számításaim bejöttek és fél órán belül már a második harcsámat fáraszthattam. A harcsák nagyon jó erőben voltak , öröm volt őket fárasztani. Az egyik szerelékemet éppen bejuttattam, mikor egy vehemens kapásra figyeltem fel, a botomat már csak a földön tudtam elkapni, berántottam az orsó fékje azonnal engedett, áh leakadt mondtam. Kitekerés után azonban csak az előkezsinór volt fent, a horog sehol… Ez biztos egy nagyobb harcsa lehetett gondoltam. Közben kötöttem egy új előkét és már dobtam is vissza a szerelékem. Tíz perc múlva megint egy vehemens kapás, most a bot mellett ültem így nem ránthatta le az ágasról, berántottam, már megint megkönnyebbült a feederem. Kitekerés után megint szembesülnöm kellett azzal a ténnyel, hogy leszakította valami a horgom …

Elővettem egy vékony fonott előkét és erre kötöttem fel a horgot. Közben a délután vége felé közeledtünk 5 óra is elmúlt . Sikerült már mindeközben 4 darab harcsát szákba terelni, amik 3-3.5 kilósak voltak. Ez lehet ott az átlag méret az afrikai harcsákból.

Lós István - 13 óra a Néveri tavon-8

Lós István - 13 óra a Néveri tavon-7

Már nem a voltam szomorú a kapástalanság miatt, ehhez hozzájárult az, hogy még a napnak is sikerült előbújnia. Egy újabb vehemens kapásra vágtam be, ez a hal kicsit erősebbnek tűnt a kirohanásai alapján, 12 perc fárasztás után egy 4 kilós harcsát sikerült megszákolni. Ez volt a rövid túra legnagyobb hala. Immáron a délutáni eseményekkel rendkívül elégedett voltam.

Vészesen közeledtünk a 7 órához, elkezdtünk pakolgatni a szükségtelen ruhákat vödröket rakosgattuk egy kupacra. Frissítettem a csalikat és újra bedobtam, minden kapás után 3-3 gombócot juttattam az etetésekre. A bedobást követően 10 perc múlva már megint harcsát fárasztottam! Hihetetlennek tűnt ez a délutáni pálfordulás. Egyszerűen nem értettem reggel miért nem sikerült mindez?! Ez lesz a hatodik ha sikerül kifárasztani! Hát persze hogy sikerült. Az utolsó harcsa egy 3.23 kilós példány volt. Fotózás után visszaengedtük éltető elemében, csakúgy mint a többi társát.

Lós István - 13 óra a Néveri tavon-6

Ezután még egy bot bent maradt, a másikat már nem dobtam vissza. Pakolás közben még egy kárászt sikerült fogni ! Ez a hal jelentette a horgászat befejezését.

Lós István - 13 óra a Néveri tavon-4

Igazából azt tudom mondani hogy elégedett vagyok a mai nap elért eredményekkel. A reggeli kapástalanság sajnos rosszul indította a horgászatot, de a délutáni harcsák megváltoztatták a hangulatunkat . Valószínűleg még visszalátogatok erre a kulturált tóra ha időm engedni fogja. Köszönünk mindent Néveri horgásztó!