Your Cart

Charnies Diary – Egy horgász naplója

Sziasztok, Varga István vagyok és van szerencsém Angliában horgászni az elmúlt 8 évben! A tapasztalataimat és az itteni horgászrendet és szabályokat és esetleges trükköket szeretném megismertetni mindazokkal, akiket érdekel az Angol peca! A tó amiről remélhetőleg a jövőben is lesz meg lehetőségem írni gyönyörű halakat és talán Magyar fűlnek furcsa szabályokat tartalmaz, de mielőtt ebbe belefolynánk szeretnék a  halállományról ejteni egy pár szót. A tó egy kb. 6 hektáros vízterület 3 szigettel rajta, a téglagyártás után visszamarat agyagbányáról beszelünk, aminek az átlag vízmélysége 6méter, de vannak benne 10 méteres mélységek is, mely rendkívül akadós egyes helyeken és a víztisztaság egyedülálló.

egy-horgasz-naploja-01

A tó szépsége magáért beszél

A halállomány viszonylag kicsi, a halak egy része a 80-as évek elején közepén lettek telepítve, az itteni peca nem a mázsákról szól, hanem nevekről. A tóban jó néhány halnak neve van, és mindegyik a maga nemebek egy karakter! A két legnagyobb lakó 18 kiló (40font) körül vannak, persze az évnek jó időszakaiban (lehet ez nem tűnik nagynak, de akárhogy is az igazság az, hogy Angliában nem mindenki fog 20 kilós halakat minden nap, mint ahogy az a magazinokban lehet látni! A peca nehézséget talán azzal tudnám jellemezni hogy egy szezon alatt, ami 9 hónap (mert márciustól júniusig tilalom van a tavon minden halfajra), aki 2-3 pontyot fog annak jó pecája volt. Had osszam meg veletek egy októberi éjszaka élményét ezen a csodalatos vízen!

Október utolsó hétvégéjében járunk és a tóból már 3 hete nem fogott senki pontyot, szóval az itteni horgászrendhez igazodva péntek délután 5-órakkor megérkeztem a sorsolásra, ami azt jelenit, hogy sorszámot kell húzni annak érdekében, hogy hanyadikként jusson az ember lehetőséghez, hogy állast válasszon a tavon! Mindössze 18 embernek van éjszakai jegye a tóra így sosincs teltház  és ennek a szabálynak köszönhetően fair a helyválasztás, nincsenek koránérkezők vagy olyanok, akik a szabályokat megkerülik!

Szóval megérkeztem a tóra és, mint minden peca előtt körbegyalogoltam a tavon, halat keresve! Halat vagy halra utaló jelet nem láttam viszont azt észleltem, hogy a tónak egy részét nem éri a hideg északi szél, ezt az állast úgy hívjak, hogy a tégla! Szóval kiszemeltem a téglát magamnak, a sorsoláson 5-ös számot húztam, ami azt jelentette hogy 5-ik  volt lehetőségem a pályaválasztásra, ebben az esetben utoljára, senki sem választotta a téglát így én oda mentem, amit már fél sikernek könyveltem el mivel meg voltam győződve, hogy a halak nem fognak ülni a hideg szel által korbácsolt vízen! Előzőekben már említettem, hogy a tavon már 3 hete nem volt ponty a parton és azt is tudtam, hogy a többiek csak bojlival horgásznak és egyértelmű volt a számomra, hogy a pontyok nem igazan kíváncsiak a bojlira az utóbbi hetekben, így én másként készültem, 4 liter csontival és egy liter bábbal jelentem meg! Amint megérkeztem a téglára gyorsan elkezdtem készülődni, mert még sötétedés előtt be akartam dobálni. A tavon 3 botos szabály van, így hát úgy döntöttem, hogy 2 botot rakok egy etetésre és a harmadikat csak magába egy külön etetésre! Mielőtt bárkinek is azt mondana, hogy a csonti kishalas csali, az át kell, hogy gondolja a témát!

5 kilós dévér, reméltem velük nem lesz dolgom

Cseppet sem kishalas, de nem alkalmazható természetesen olyan tavon, ahol sok az apróhal, de itt a kormoránok miatt apróhal állomány nagyon csekély, szóval a dévér és a többi halfajta nem okoz nagy gondot bár a tóban gyönyörű dévérek és compók élnek, nem ritka benne az 5 kiló feletti dévér, szóval reménykedtem, hogy a csonti pontyot hoz be az etetésre nem pedig dévért vagy compót, gyors csontivarrást követően már a botok a helyükön voltak!

A végszerelék teljes egészében
Csali

Etetni már sötétbe etettem, de az már annyira nem zavart, mert kiakasztásra etettem a lényeg a helyén volt! Az etetést spombbal végeztem el és a bizalmam az égig hágott az éjszakával kapcsolatban! Sötétben felállítottam a sátrat, minden a helyére került a tó elcsendesedett. A tavon már csak mi voltunk horgászok a késői kutyasétáltatók is elhagytak a tavat! Rendkívüli izgalommal vártam, hogy mi fog történni az este folyamán! Csak ültem a sátorban és megittam már vagy 5 bögre teát (Angliában nincs olyan bojlis, aki nem teafüggő,tea nélkül nincs peca) és csak teltek a percek semmi nem történt, majd 11 órakor rendkívüli módon elkezdet csökkenni a hőmérséklet, aminek hatására úgy döntöttem, hogy ideje bebújni a hálózsákba!

Nemsokkal azt követően, hogy elkényelmesedtem a középső botomon volt egy csippanás, amit jó jelnek könyveltem el, mert azon az etetésen volt két bot bedobva és titkon abban reménykedtem, hogy már valami szedegeti a csontit felfele és ennek eredményeként beleért egy hal a zsinóromba! Aztán egy pár perc csend és egy egyértelmű pontyra utaló orsózós kapásra ugrottam ki a zsákomból!

A balos botom orsójáról erőteljesen fogyott a zsinór a kemény nyeletőfék ellenére is! Felvettem a botot és egyből éreztem, hogy az ?ellenfél? jó lesz! Gyorsan beleléptem az előre elkészített melles csizmámba és már a vízből folytattam fárasztást! A hold erősen világított és a fárasztás élménye ettől még élvezetesebb volt, a hal egy vonat erejével húzott 3 erőteljes kirohanása volt a törés előtt, szerintem mindketten tudtuk azt, hogy ha sikerül felhoznom a törésen akkor game over! Így is lett egy igen erőteljes kb. 15 perces fárasztás után a ponty először feljött a vízfelszínre és sikerült is megszákolnom!

Az öröm az leírhatatlan volt! Beleneztem a merítőbe és láttam, hogy igen vaskos a hal háta így nem volt kétségem afelől, hogy 30 font felett van a hal! Egy gyors telefon a haveromnak, aki a túloldalt horgászott, majd a halőrnek! Mert a tó szabályai között benne van, hogy a halőrt azonnal értesíteni kell ha valaki pontyot fog! Szóval felhívtam a halőrt és ő azt mondta, hogy akkor lejön a fényképezésre! Eközben haverom a túlpartról megérkezett és megállapítottuk, hogy kit fogtam meg! A hal név Mug, közismerten nagy harcosnak számít a tavon, meg a 80-as években lett ő telepítve! A mérleg kerek 33 fontot mutatott és ezzel megdöntöttem másfél fonttal az egyéni rekordomat ezen a tavon, majd a halőr is megérkezett, megittunk egy bögre teát, majd gyors fényképezést követően már szabadon úszhatott és én meg nyugodtan bújtam vissza az ágyba!

Mug az enyém

Az öreg harcos másik oldala

Érdekes volt? Küld el másoknak is.