Your Cart

Baráti találkozó története

szentanna bojlis talalkozo 01Talán nem is gondoljuk, mit is jelent egyes embereknek a horgászat. Az eltelt fél évben nem igazán sikerült az általam elképzelt mennyiségben és minőségben horgásznom, így teljes mértékben mondhatom, átértékeltem a horgászat fogalmát. Most már tudom, mi is az amikor az ember leül a stég szélére és csak meredten figyeli a vizet,  ahogy megtörik rajta a lemenő nap sugara.

szentanna bojlis talalkozo 02
Napfelkelte

Egy ilyen délután után következett az igazi „bevetés”. Mondhatni az elsők között voltam, aki értesült a Szentannapusztai baráti találkozó időpontjáról, nem is volt min gondolkodnom, egyből a nevezők közzé kerültem és társul most Ottó cimborám szegődött mellém.

szentanna bojlis talalkozo 03
Sorsolás menete

Legkedvesebb horgászvizemen ebben az évben csak egy alkalommal sikerült horgásznom, így a mende-mondákra és az elmúlt 4 évre támaszkodva alapoztuk meg versenyünk stratégiáját.

Május 23-án 11:00-kor volt a sorsolás, először a húzás sorrendjét, majd a helyek választását „húztuk”. Ilyenkor igazolódik be, hogy az utolsókból is lehetnek elsők, lásd a Horse Baits Team, akik elsőként választottak helyet. Nekünk mind a kétszer a kettes szám jutott.

szentanna bojlis talalkozo 04
Horse Baits csapat dillemázik
szentanna bojlis talalkozo 05
Dudik Team választása
szentanna bojlis talalkozo 06
Koi Carp Team

Szentanna soha nem kegyes, nagy szerencse kellett mindig ahhoz, hogy az általunk jónak vélt hely működjön is horgászataink során. Az örök favorit helyek, mint a Kullancsos, Beach, Négyes sziget, E-onos oldal. Mi előre megbeszéltük Otival, hogy a Beach-et választjuk, vagy a Zsilipet. És mivel másodjára választottunk és az első lehetőséget már választották, így a Zsilip maradt.

szentanna bojlis talalkozo 07
A zsilip

Az eltelt négy évben egyszer horgásztam a Zsilipnél. Sokszor megfordult a fejemben, hogy oda ülök, de mindig a favorit helyeket választottuk végül. A választásunk nagyon egyszerű volt, innen meg tudjuk horgászni a Beach egy részét és még marad azon felül egy csomó lehetőség a variálásra.

Néhány szót a versenyen előforduló időjárásról. Kánikula, majd záporok, erős lehűlés, orkán erejű széllel, majd lassan de biztosan beállt az idő, de a szél maradt.

Első nap:

Már az első órákban jött a hír, hogy a Dudik csapat egy 11 kg-os amurral kezdte meg a versenyt.  Ekkor tudtam, hogy ezen a találkozón szebb eredmények születnek majd, mint a tavalyin. Az első nap végén a lemaradásunk ugyan nem volt jelentős, de stratégiát kellett váltanunk.

20120523082
11 kg-os amur a Dudik Team-től

20120524096

20120525108
Fox Carp Team

Második nap:

Ez a váltás olyan jól sikerült, hogy sikerült az első helyre kerülnünk. Stratégiánk egyszerű volt, meg kellett fogni minden halat, ami előttünk volt. Sajnos ezek a halak a 1,5-3 kg közötti pontyok személyében testesültek meg, de tudtuk, bármikor beugorhat egy nagy matuzsálem is.

szentanna bojlis talalkozo 09
Egy tipikus Szentannai töves

szentanna bojlis talalkozo 08

szentanna bojlis talalkozo 010
És egy éjszakai töves

Harmadik nap:

Tartottuk magunkat, de a Natural csapat rohamosan zárkózott fel. Mégpedig az E-onos oldalon. Nehéz volt elhinni, hogy ennyire ügyesen varázsolják ki a halakat a gyékényesből.

20120526124
Natural Team férfi tagja
szentanna bojlis talalkozo 0111
Egy igazi kora reggeli arc
szentanna bojlis talalkozo 012
LC reklám

Utolsó reggel:

Nálunk abszolút leállt minden. Az éjszaka folyamán két kisebb pontyot sikerült fognunk. Úgy tudtuk az előnyünk biztos, de a vége előtt 20 perccel kiderült, hogy hátrányba kerültünk. A Natural Team-nek a végére még beugrott két termetesebb ponty. Tudtuk, hogy nem nagy a lemaradás, de sajnos már nem sikerült a hátralevő időben halat zsákmányolni, pedig mi mindent megtettünk, még a Tescot is hívtuk, de nem vállaltak kiszállítás.

Lássuk a végeredményt:

3. helyezett: Fox Carp Team
szentanna bojlis talalkozo 0161
Legnagyobb hal: Dudik Carp Team

Igazán elégedett vagyok, sajnos lecsúsztunk a dobogó legfelső fokáról, de legközelebb a miénk lesz! Nagyon szép három napot tudhatok a hátam mögött, egy jót horgásztam a számomra legkedvesebb horgászvizemen, a legfontosabb emberekkel.

szentanna bojlis talalkozo 017
II. Szentannapusztai Baráti találkozó résztvevői

Kívánok mindenkinek hasonló horgászatot a jövőben!

Érdekes volt? Küld el másoknak is.