Örömpeca a Sáska tavon

orom-peca-a-saska-horgasz-tavon-01

Szeptember elején jártunk mikor is elhatároztuk barátommal és állandó horgásztársammal, hogy horgászni megyünk. Ismét a feederbotos módszert választottuk, helyszínnek pedig a Sáska tavat. Ismeretlen volt még számomra ez a tó mivel még csak három hónapja nyitotta meg kapuit, így helyismeret nélkül vágtunk neki a horgászatnak. Kíváncsian vártuk mit lehet itt fogni.

A kiérkezéskor a halőr részletesen bemutatta az újdonsült tavat, elmondta már 12m-en is található egy medertörés, ami a rakós botos horgászatnak kedvez. Ez a tó méreteit tekintve 2,1 hektár kiterjedésű horgászvíz. Rendezett part veszi körül. Horgászállásunkat a tó végénél alakítottuk ki, a halőr tanácsát követve.

orom-peca-a-saska-horgasz-tavon-02

A horgászatra 1 kg etetőanyagot hoztam méghozzá a Target Feeder Yellow nevezetűt, ami már a püspökladányi V.-ös tavon is bizonyított. Az etetőanyaghoz egy doboz csemegekukoricát egy kevés mikro pelletet tettem. A Feeder Yellow etetőanyag édes íz világú, sárga színű, intenzív csalogatóhatású kaja.

orom-peca-a-saska-horgasz-tavon-03

orom-peca-a-saska-horgasz-tavon-04
Végleges állapot
orom-peca-a-saska-horgasz-tavon-05
Kezdődhet a horgászat

Az etetőanyag bekeverése után felszereltem két 3,60_m hosszú feederbotot, ez alatt az etetőanyag kellően megszívta magát vízzel és elérte végleges állagát, így hozzáláttam az alapozó etetéshez. Tízet dobtam pontosan egy helyre kiakasztott klipsz segítségével, felcsaliztam és vártam a halakat. Kezdésnek epres aromába áztatott pellettel csaliztam mindkét horgon. Az első hal azonban az nem etetésről érkezett, de fél óra sem kellett és már sikerült pontyot fognom.

orom-peca-a-saska-horgasz-tavon-06
Megvan az első

Barátomnak sem kellet sok idő, hogy ő is pontyot szákolhasson. Nála a csali szilvás pellet volt.

orom-peca-a-saska-horgasz-tavon-07

Jól indult a horgászat, de ekkor még nem is sejtettem mi lesz, ha beérik az etetés. A következő 30 perc alatt is sikerült halat fognom.

orom-peca-a-saska-horgasz-tavon-08

Körülbelül egy órája horgászhattunk, mikor is végre sikerült az etetésről is halat fognom. Felcsaliztam visszadobtam és nem telt el negyed óra újabb hal követte. Aztán újabb, majd újabb hal. Volt olyan, hogy egyszerre fárasztottunk. Nálam nagyon ment az epres pellet, bár adott halat a scopex-es és a mézes is, de a favorit az epres pellet lett. Mivel megindult a hal az etetésen, így a keresőbotra felraktam próbakép egy monster crab névre hallgató bojlit 16mm-es méretben hátha hoz valami nagyot. Sajnos bő két óra áztatás után sem volt érdeklődő a bojlira , ami tulajdonképpen nem is csoda, így váltottam édes íz világú pelletre.

orom-peca-a-saska-horgasz-tavon-09
Kis tükrös is megéhezett a pelletre

Körülbelül félidőnél jártunk mikor is ráettem 5 kosárnyi lazára nyomott gombócot az etetésre, nehogy egyszer csak eltűnjön róla a hal. Ennek eredményeképpen sikerült is újabb halakat zsákmányolni, de nem csak nekem, hanem cimborámnak is.

orom-peca-a-saska-horgasz-tavon-010

orom-peca-a-saska-horgasz-tavon-011

Gyorsan telt az idő, egymást érték a kapások. A sűrű kapásoknak köszönhetően az etetőanyag is szépen fogyott. A nap végéhez közeledve elfogyott az elején bekevert etetőanyag. Ami nem is volt probléma, hiszen nagyon jót horgásztunk. Összesen sikerült 24db pontyot és egy kárászt fogni kettőnknek illetve ugye a kis tükörponty, ami a kifogás után vissza lett engedve, én 16-ot, míg cimborám 8 pontyot zsákmányolt. Nekem az etetésről érkezett 11 ponty, míg a kereső bottal ötöt kényszerítettem partra. Ismét jól működött a Target yellow feeder etetőanyaga. Csali tekintetben a legjobban működő pellet az epres ízesítésű volt.  A végén a halőr felajánlotta háló zsákját egy teríték fotó elkészítéséhez, amit ez úton is köszönünk neki, ugyanis a ponty matracom kicsi lett volna. Bár az átlagsúly nem volt valami nagy, de így is egy szórakoztató, pörgős, élvezetes horgászat volt. A halak összsúlya kicsit több mint 20kg volt.

orom-peca-a-saska-horgasz-tavon-012

Mindenkinek legalább ilyen sikeres horgászatot kívánok. Görbüljön!