Mi itt, a halak ott

Süllő a Derecskei tóból

Ez a horgászat is érdekesen kezdődött. Biztosan sokan vannak azzal úgy, hogy a sporikkal beszélgetve újabb és újabb nagyon fogós helyeket mondanak. Ez is így kezdődött. Sokan ismerik a Kati patakot, amelyet a mostani esős időjárás állandó vízszinten tart (nem úgy mint tavaly, amikor kiszáradt). Sokan járnak oda, mert jól lehetett fogni a kisebb csukákat, sőt akár még süllőt is. Azért beszélek múlt időben, mert mint minden, ami jól működik ez is a kizsákmányolásévá vált. A derecskei részen folytatódó Kati patak nevet vált, amely ott már, mint a Kálló néven folyik tovább. Ezt a helyet választottuk horgászatunk helyszínéül.

Nem mindennapi terpen kell eljutni a horgászhelyhez

Nem mindennapi terepen kell eljutni a horgászhelyhez

És a horgászhely sem kegyes mindenhol

A derecskei Hobbyboltban kértünk tanácsot Karesztől, aki nagy ismerője a környéken lévő jó csukás pályáknak. Elmagyarázta, melyik helyre érdemes menni, mi persze bólogattunk, majd megkerestük a patakot. Patakot, hiszen amikor megláttuk nem hittünk a szemünknek. A folyása gyors, a szélessége pedig kezdetben még a métert is alig alig érte el.

Kiszélesedett kálló

Szépen lassan kiszélesedett és a sodrás is elcsendesedett

Igazán extrém, de annál szebb környéken jártunk, erdőben, sűrű aljnövényzetben meneteltünk, de halat nem akart adni. Találkoztunk egy horgásszal, aki "illedelmes" köszöntés után csak annyit mondott, ma nem lehet itt fogni.

Elég sokat sétáltunk már, de még gyerek volt az idő. Irány át a tározó. Nem szoktak rajta pergetni "mert nem lehet pergetve fogni" szólt a biztató szakzsargon. Pedig rakóssal, matchel jól jön a süllő, miért ne lehetne akár pergetve is fogni.

Pergetés a Kiserdei tározón

A nagyobbik tavon kezdtünk, hárman három helyre. Ki diszkóhallal, ki wobblerrel, ki körforgóval. Hamar jött a búslakodás. Szabi az első dobások között akasztott egy nagyobb csukát, amely megmutatta magát, de a gyengén akadt horog nem bírta a hal fejrázásait. "Nem lehet pergetve fogni" jutott eszembe.

Pihenő

Pihenő a kishídon

Lesétáltunk a nagy tó végéig, de az időjárás nem fogadott a kegyeibe. Az erdő árnyékán túl a szél felerősödött és a kisebb csalik használhatatlanná váltak. Visszatértünk az erdőhöz. Ahol ismét egy rávágás.

Süllő a Kiserdei tározóból

Ez a picike süllő kívánta meg a támolygót

A nap további részében már nem sikerült kapásra bírni a halakat. Koppintottak, tologatták, de csak nem sikerült a partra terelni őket.

Jövőre ismét elmegyünk, mert ha süllőt lehetett fogni pergetve, hátha ráfanyalodnának a harcsák is, mert azokból is van szép számban és méretben itt Kiserdőn.