Harmadik felvonás

Balin itt és Balin ott

Első alkalommal, amikor a Tisza tavat választottuk, kedves emlékekkel tértünk haza. Azóta már voltunk egyszer, de inkább a helyismeretünket növeltük, mint a halak étvágyát csillapítsuk. Most elérkezett az idő, amikor csónakba ültünk és üldözőbe vettük a Tisza tó rabló állományát.

Csatornákon át

Csatornákon át vezetett az út a holtágra

Korán érkeztünk, még éppen, hogy pirkadt. Első horgászhelyünk a Tiszafüredi holtágba vezetett. Az oda vezető út (csatornák) kiváló hala a balin, melyeket igencsak örömteli dolog becserkészni és kifárasztani. Bár tudtuk, hogy a Tisza tó leeresztése megkezdődött mégsem gondoltuk, hogy ilyen mértékű változás tárul majd a szemünk elé. Az eddigi feszített víztükröket felváltotta a kibújó faágak és a vízszint is igencsak lecsökkent, amelyet figyelni kellett a csónakos utunk során.

Tipikus csatorna balin

20101027478

Balzer kisponty

A mai nap  elkísért minket horgászatunkra Hegedűs Csabi a Dream Fish horgászbolt vezetője. Tudni kell róla, hogy a pergetés nagyon közel áll a szívéhez, az egyik kedvenc horgászmódszere. Látszott is rajta, mert rengeteg műcsalival készült, a gumihalaktól a kanalakon a körforgókon és a wobblereken keresztül.

Akadoktól jön a balin

Ezen a napon a Salmo Bullhead műcsalija és a Balzer kis pontyot formáló wobblere bizonyította be fogósságát. Valószínűnek tartóm a verető mozgás miatt lehetett, hogy a kis vízállásnál is igen fogóssá váltak ezek a csalik.

Még nyitva a zsilip

A holtágról eltávolodva a tóra vettük az irányt, amely nem kecsegtetett számunkra túl sok jóval. A szél feltámadt és hullámok kezdtek becsapni a csónakba, így jobbnak láttuk visszatérni a holtágakra és az élő Tiszára.

Hegedűs Csaba 5kg

Lassan úgy gondoltuk jó lenne a kikötő felé venni az irányt, a füredi strand előtt haladtunk el, amikor a Csabi által vezetett bulheadre rávettette magát egy süllő. Már akkor érezte, hogy nem kicsi, de amikor megláttuk, mindannyiunknak leesett az álla.

Oti és a balin

Végül a harmadik és ebben az évben utoljára sikerült szép emlékekkel távozni. A mi csónakunk már a parton pihen, de akinek még van lehetősége az menjen, mert még csak most kezdődik a Tiszán a szezon.