Amigók párbaja

amigo 1

Az eredeti tervek szerinti 24 órás versenyt több különböző ok miatt nem tudtam összehozni, aminek így utólag még örülni is tudok. Az időjárás olyan kitartó esővel áldotta meg a szombati és vasárnapi napot, hogy azt szerintem egészségkárosodás nélkül nem tudtuk volna átvészelni, az éjszakai 7-8 fokos hőmérsékletről ne is beszéljünk. Hiába: „Itt van az ősz, itt van újra, s szép, mint mindig énnekem”. Ezért alakult úgy, hogy szeptember 19-ére baráti találkozót, és horgászversenyt rendeztünk azoknak, akik nem ijedtek volna meg a 24 órás megmérettetéstől sem. Viszont attól sem féltek, hogy elolvadnak az esőben.  Röviden: Szeretnek horgászni, szeretnek versenyezni és jól tudják magukat érezni, még akkor is, ha nem kerülnek dobogós helyre.

A reggeli készülődést kicsit elbeszélgettük, így fél kilenctől kezdődhetett a horgászás, melyet 12 órakor hagytunk abba. Természetesen a három és félórás küzdelem alatt egy percre sem hagyott alább az eső, nagyon kitartó volt, mint a parton ülő horgászok. A résztvevők szinte egytől-egyig elkezdték szedni a kisebb pontyokat és kárászokat, én pedig eltökélten a nagyobb pontyok megfogására állítottam be a match botot.

Már majdnem 10 óra volt mikor megnéztem a többieket, s szomorúan konstatáltam: mindenki fogott már halat rajtam kívül! Pedig én is szorgalmasan etettem azzal a pár szem etetőanyaggal, amit magammal vittem. Ha hiszitek, ha nem egy liter etetőanyag volt nálam, aminek a felét használtam el a verseny végéig, 2-3 szemenként belőve, nagyon igyekezve, hogy az úszóm eltaláljam vele. Az órámra néztem: 9 óra 58 perc. Az úszómra néztem: s az lassan kiemelkedett a vízből. Gyors reagálás, majd közel 10 perc fárasztás, melynek a végén gyönyörű pontyocska került a merítőbe. Úgy éreztem ez a méret és kor már tiszteletet érdemel (4790 gramm), ezért a mérlegelést követően azonnal visszaengedtük, ne törjön a haltartóban.

Ismét megszemléltem a többieket, s jó érzéssel töltött el, hogy az időjárás és egyéb negatív hatások ellenére mindenki jól érzi magát, nem bánta meg, hogy az idejét velünk töltötte. A halakat pedig szorgalmasan szedegették, szaporítva a grammokat, terhelve a haltartókat.

A 3 és ½ óra letelte utáni mérlegelés szerint 6 fő, összesen 25 640 gramm halat fogott.

I.         Szabó László              9540 gr

II.        Farkas Péter                6060 gr

III.      Tőzsér Péter                4490 gr

Igen. Farkas Péter a második. Be kellett állnia horgászni, mert mindig csak jó tanácsokkal látott el bennünket, s gondoltuk : nem is biztos, hogy tud horgászni, mutassa meg! Azt hiszem ebben nem is volt hiba. A mérlegelést követően kiosztottuk a díjakat, jutalmakat, majd kellemes beszélgetés közepette elfogyasztottunk egy közös ebédet.

Lényeg: Bármilyen cudar is lehet az idő, bármilyen rossz szándékú emberek is szeretnének meggátolni egy versenyt, ha jó emberek összejönnek, kellemesen tudják magukat érezni.

Köszönet mindenkinek, aki megtisztelt jelenlétével, munkájával, jó szándékával!