Villantó, körforgó, támolygó

20090918fokep

Megérkezett a szeptember, sokak szerint ez az időszak a pontyhorgászat legkedvesebb időszaka, azonban nem szabad elfeledkezni arról, ahogyan a hőmérséklet csökken nem csak ezeknek a békés halaknak nő meg az étvágyuk. Ugyan úgy megéheznek a rablóhalaink is. Ebből a kis monológból kiindulva pergetésre adtuk a fejünket, látót szemeltük ki. A délutáni órákban érkeztünk, amikor még a nap a magasban van és nem kezdi meg gyors süllyedését a mélybe.

Megérkeztünk kiszállás és pakoltuk is össze a szerelést. Teljesen szokatlan volt, hogy horgászni jöttük, de az összes felszerelésünk elfért egy kisebb táskában, haltartóra nem lesz szükség így az sem foglalta a drága helyet. Szabinak egy körforgóra esett a választása, Brekinek egy villantóra, én pedig egy kisebb támolygót gondoltam magamnak.

20090918brekicsuka

20090918sulloszerelekkel

Folyamatosan dobáltunk szakadatlanul és már kezdtük feladni, amikor megvolt az eső koppintás. Dobás ugyan oda és egy hatalmas csattanás. Megvan mondta Breki. Egy 1,5 csuka nem tudott ellenállni a műcsalinak. Teljesen le voltunk döbbenve. Nem hittük el, hogy van esély ragadozót fogni, még akkor sem ha megadjuk az esélyt és kijövünk.

Ezen az örömteli pillanaton felbuzdulva ismét új erőre kaptunk és tovább dobáltunk. Majd hopp egy koppintás a botomon és már indulhatott is a fárasztás. Egy pici süllő nem tudott ellenállni a a támolygómnak. Picike volt, de nagyon örültem neki.

20090918szepsuger

20090918feketesugersuger

20090918feketesugerkezben

Tovább sétáltunk a parton, ekkor jött el a Szabi ideje. A kis körforgóra előbb egy sügér, majd egy majdnem 1 kg-os feketesügér kapott rá. A sügér métereket ugrált ki a vízből, de a jól akadt neki a picike hármas horog.

A nap kezdett eltűnni és, ahogy a nap úgy a kapások is teljesen elmúltak. Igazán jól telt ez a pár óra. Sokan kérdezték tőlünk sétálás közben nincs-e még korán a pergetés. A válasz egyszerű, mi fogtunk halat ők pedig még sötétedés után is a kapásra vártak.