Your Cart

Tiszta-tó – horgásztúra vadvíz országban

Június végén újabb hosszabb horgászatra készültünk, melynek célpontja ezúttal a Tisza-tó volt. A vadvizek és a természet kedvelőinek azt hiszem, nem kell különösebben bemutatni ezt az óriási, titokzatos vízfelületet, amely rengeteg élményt és meglepetést tartogathat az ide látogatóknak. Társam Tomi, és egy közös barátunk Sanyi legutóbbi kalandjairól bővebben már olvashatott mindenki a Pontyvilág hasábjain. Az akkor elért eredményeik kellően felvillanyoztak bennünket, és nagyon vártuk a következő „randevút”.

Többszöri feltérképezés, és információgyűjtés után, a várva várt horgászatot Június utolsó napján, hétfőn kezdtük meg. Hosszas keresgélés után álltunk meg az általunk jónak vélt helynél, és azonnal megkezdtük a terep „felderítését”, ami bizony nem tűnt egyszerűnek. A Kis-Tisza medre előttünk húzódott kb.160-170 cm-es mélységgel, tele iszappal és rengeteg tuskóval tarkítva. A két távolabbi botunkat egy tökleveles szélére, míg a másik kettőt egy-egy nádasos szigetecske mellé juttattuk be. A tökösnél 130, míg a nádnál 100-110 cm volt a víz mélysége. Az általunk kiválasztott ígéretes helyek kemény, természetes táplálékban gazdag részek voltak, így nagyon bíztunk a kapásokban.

Szerelem első látásra

A helykeresés után az etetés következett: egy hordónyi vegyes méretű tigrismogyoró és némi kukorica alkotta a magmixünket, melyet CC Moore Ultra Hazelnut Essence (mogyoró) aromával turbóztunk fel a főzésnél. Ezek mellé felezett és egész bojlik kerültek, melyekből két félét hoztunk magunkkal: egy fűszeres és egy kagylós íz világút. Mindkettő csali saját készítésű volt. Az egyiknek Odyssey XXX mix volt az alapja, a másikban pedig az Asian Spice Meal(ázsiai fűszerkeverék)és Superspice Blend (fűszeres esszenciális olaj) alkotta kettős dominált,amelyet bátran ajánlok mindenkinek, hisz kiváló összetevők! Csalizásra 24mm golyókat használtunk, süllyedő és hóember formájában egyaránt. Mire mindennel végeztünk, estére viharos szél és eső érkezett így hamar nyugovóra tértünk. Álmunkat egy kapás sem zavarta meg. Reggel ismét megetettük a helyeket, és úgy terveztük, hogy első három nap vegyesen szórjuk a mag keveréket bojlival, majd utolsó három napban kizárólag csak bojlival etetünk. Kedden éjjel végre két hal is érkezett: Tomi előbb egy 7, majd egy 8 kilós tőpontyot terelt szákba. Mindkettőnek a fűszeres golyó nyerte el a tetszését egy 14mm Silent Assasin (trópusi gyümölcsös) pop-uppal felkínálva.

A tábor
A bizonyított fűszeres
Etetésre készen
A nyerő kombináció
A második éjszaka végre megszólalt a kapásjelző

A szép pontyoknak nagyon örültünk, mert egy ekkora vízen minden kapást és halat értékelni kell! Bíztunk a folytatásban, de sajnos az időjárás eléggé szeszélyes (napsütés, szél, eső) képet mutatott a továbbiakban. Szerda éjjel lefekvéshez készültem, mikor a nád melletti botom kapásjelzője szinte „felrobbant”! Csónakba pattantunk, és két leakadás után végre a hal fölé értünk, aki akkora már egy tökleveles közepén csücsült. Miután onnan is kiszabadult, szép lassan forgatta csónakunk jobbra-balra, de még nem akarta magát mutatni. Amikor végre feljött mindketten, összenéztünk: egy gyönyörű tőponty alakja körvonalazódott ki, de a szépség újra eltűnt a szemünk elől. Némi viaskodás után végre sikerült megmerítenünk a halat, és a mérlegelésnél derült ki: egy 13 kg-os, hibátlan jószágot tarthatok egy pár fénykép erejéig a kezemben! Rendkívül boldog voltam!

A horgászat legnagyobbja

Csütörtök reggel Fortuna Tominak kedvezett. A hosszúkás, 10kg-os töves szintén felette a pontot az ő-re. Napközben két kisebb ponty látogatott meg bennünket, majd másnap reggel újra nálam jelentkezett egy 8,30-as. Szombat reggelig ismét két növendék ponty járt nálunk vendégségben, valamint néhány keszeg is a tiszteletét tette. Lassan véget ért a hat nap. A túra alatt összesen kilenc darab pontyot csábítottunk el. Érdekességként megemlítendő, hogy kizárólag csak a fűszeres csalikkal, hóemberként tálalva sikerült kapást elérni. Annyira ezen nem lepődtünk meg, hiszen a srácok tavasszal is a fűszeres csalikkal fogták a halak zömét. A kagylós és a süllyedő kombináció ezúttal nem adott halat. A négy helyből kizárólag három működött, az egyik sajnos nem. Minden halunk tőponty volt, horoggal valószínűleg még sosem találkozott, remek adottságú és fizikumú halak voltak, akikkel kellő tiszteletet érdemelve mind visszanyerte szabadságát!

Érintetlen szépség, egy szinte érintetlen környezetből
Hibátlan ,horog soha nem látta vastag, húsos ajkak
A lényeg és a felfogás itt kezdődik

Halvesztésünk nem volt, a szerelések a Gardnertől jelesre vizsgáztak: Sure Cast főzsinór, Mirage előtétzsinór, valamint a repertoárból a 2-es méretű Continental Mugga sem hiányozhatott. Fontos megjegyeznem, hogy a nehéz terep miatt minden egyes halra ketten mentünk rá segítve ezzel a másikat. Ez főleg éjjel jelentett óriási segítséget. Halkíméleti szempont, ha van rá lehetőségünk, menjünk utána, ne legyünk lusták. Egyrészt sokkal jobbak az esélyeink, mint a partról, másrészt a halnak is kisebb sérülést okozunk. Így nem lesz szétszaggatva a szájuk, mint a jól menő, közismert „bojlis tavakon”. Egy majdnem 10.000 hektárnyi vadvízen minden halnak örülni kell, mert lehet, hogy nem kapitális méretűek, de minden feltétel adott, hogy azzá váljanak. Az itt felnőtt példányoknak nagyobb az értéke, mint egy 5-10-20 hektáros magántóból fogott, máshonnan belecsempészett nagyméretűé, amelyet egy héten akár többször is meg lehet fogni! Egy nehéz fárasztás,egy nehéz vízen bizony felértékeli a fogást! A halőrök látogatásakor pedig ismét meggyőződhettünk arról,hogy lelkiismeretes és jó munkát végeznek,segítőkészek és tájékoztatnak sok mindenről,ami érdekes lehet számunkra. Példamutató a hozzáállásuk, pláne egy ekkora tavon! Nagyon sokan lemásolhatnák az itteni modellt, sok-sok tavunk halállománya talán nem lenne ekkora veszélyben!! A szemetes zsákokat rendszeresen ürítik (amit ők helyeznek ki!) Sajnos néhány ?sporttársnak?komoly lumbágó és ízületi problémái lehetnek, mert nem tud odáig hajolni, hogy beledobja. A véleményemet erről most inkább nem fejteném ki bővebben.

Mindent összevetve egy remek horgászaton voltunk túl, bátran ajánlom mindenkinek a Tisza-tavat akár horgászatra, akár kirándulásra. Varázslatos közeg, remek élővilággal, pazar környezettel, amelyre csak vigyáznunk kell, hogy mások is örömüket lelhessék benne!

Természetesen mivel nincsenek titkaink a csali készítésnél, szeretnénk megosztani a bizonyított fűszeres bojli receptjét. Az ára egyáltalán nem tartozik a méregdrága kategóriába, még is benne van minden olyan tápláló és könnyen emészthető minőségi összetevő, amelyet a pontyok értékelni fognak. Az ára 2700-3000 Ft körül van, ami nagyjából 1,3kg bojlit eredményez.!

A recept:

8-9db közepes méretű tojás

írta: Cifra Antal (Cifi)

Forrás: Pontycentrum.hu

Érdekes volt? Küld el másoknak is.