Hétvége a Fancsikai tavakon

fancsikai horgaszat 2013 5

Az utóbbi évek aszályos ideje, nem kegyelmezett a Fancsikai tavaknak sem. A 2012-es év után szinte már csodával ért fel, hogy megnyitották a horgászok előtt az Erdőspusztai tavakat a 2013-as évben. A szezon elején még telepítette a Fancsikai tavakat a Hajdú Bihar Megyei Horgász Szövetség, de a kevés eladott horgászjegy miatt már nem futotta több halra. Horgászatunk alkalmával, már két telepítés maradt ki, nem bizakodtunk, nem tudtuk mi vár ránk. Az egyes számú tavon szerettünk volna horgászni, de azon megérkezésünkkor már majdnem egybefüggő hínármező fogadott, ezt egy korábbi cikkünkben már meg is írtuk. Így felkerekedtünk és a kettes tavon kerestünk megfelelő helyet.

Az Fancsika egyes tavának hínármezője
Közelebbről

Megérkezésünket nem időzítettük a reggeli órákra, kora délután volt mikor horgászhelyünkhöz értünk. A tavon csak néhány horgász ült, könnyű volt helyet találni. Kipakolás következett, majd egy gyors etetés, és a botok bedobálása. Kellemes hűvös idő volt a fenyők árnyékában, még a vizet sem fodrozta a szél.

Spombbal etettünk (nem éppen a legcsendesebb módja)
Próbáltunk pontosan etetni!
Próbáltunk pontosan etetni, a  marker úszóhoz.
Nem etettünk sokat, körülbelül 5-5 spombnyi erjesztett kukoricát és tigrismogyorót

Az etetésünk után körülbelül 2 órával már apróbb mozgásokra lettünk figyelmesek a vízfelszínen. Majd egy váratlan pillanatban megszólalt a kapásjelző. Hirtelen meg sem tudtam mozdulni, olyan váratlanul ért, majd a bevágás után már éreztem, hogy nem egy törpeharcsával van dolgom. A fék zenélt én pedig meglepődve fárasztottam ellenfelem, aki az otthona adottságait kihasználva egyből a nádas irányába menekült. Mivel horgászhelyünk egy sással benőtt beálló volt gyorsan kellett mérlegelnem, hogy bemegyek e a vízbe, így esélyt adva magamnak a küzdelemben, vagy reménykedem, hogy halam meggondolja magát és visszafordul.

Fárasztás a vízben

Természetesen az első verziót választottam és begázoltam az ismeretlenbe. Halam ezt érzékelte is és még jobban megiramodott, esélyt sem adva nekem az esetleges közös találkozóhoz. Sajnos nem voltam elég gyors, csurom vizesen a hal szájából kiakadt végszerelékkel sétáltam ki a partra.

Mivel már közeledett a naplemente én már be sem dobtam felszerelésem, hanem szépen összepakoltunk és indultunk haza. Hazaúton az adrenalintól csordultig megtelve elhatároztuk, hogy holnap is kijövünk!

Itt még a kocsiban pihent a felszerelés
Végszerelék és csali a víz alatt.

Vasárnap reggel már korán a parton voltunk. Ismét etetés, és várakozás. Nap közben egy dévéren és egy törpeharcsán kívül nem sikerült mást fogni. Következett napközben egy újabb etetés a törpefogás miatt. Az etetés után fél órával pedig egy újabb kapás. Most nem tanakodtam, pillanatokon belül a vízben voltam, de halam ismét akadóba futott, ahol kipattant szájából a horog. Már-már dühített a dolog, hogy nem sikerül halat fognunk, amikor Otinak is elfüstölt a botja. A hal erős kezdés után könnyen megadta magát, így sikerült pár képet készíteni róla.

Egy telepített pontyocska a Fancsikából

Összefoglalva egy nagyon jó horgászaton vagyunk túl, még akkor is, ha csak egy pontyot sikerült a partra terelnünk. Elmondhatjuk, hogy voltak kapásaink, működött a stratégia amit előre elterveztünk. Kimondottan örömteli volt, hogy egy olyan horgászhelyen horgásztunk, amibe állítólag nem lehet fogni vagy nagyon ritkán és csak etetett helyről. Nem először fordult az elő, hogy Mohoszos vízen eredményesen horgásztunk csak mi tettünk is azért, hogy fogjunk nem pedig a sült galambra vártunk.