Őszköszöntő Verba-tanya

20100915338

Szeptember 15-én kora reggel elindultunk a Verba tanyára. A horgász társadalomban olyan jól ismert helyen én még soha nem voltam. Rengeteg horgászverseny, csapat tréning és egyéb rendezvényeknek ad otthon ez a hely. A horgásztó híres nagy pontyairól, tokjairól és egyéb halairól. Reggel 6 órakor érkeztünk meg, gyors napijegy váltás és irány a kipakolás. A sok felszerelés bevitelére kézikocsit használtunk. A 2-3-4 helyre ültünk le. Mint utólag kiderült, nem ezek a favorit helyek, de ez nekünk nem tűnt fel. Előzetesen megbeszélt taktika az volt, hogy a bedobott csalihoz, folyamatosan dobó csövezzük a bojlit, de a szükség törvényt bont alapon változtattunk. Etetőanyagot kevertünk be, melyhez nagy mennyiségben tettünk szemes takarmányt, illetve pelletet és bojlit. Ezt összekeverve gombócokat formázva, parittya segítségével juttattuk a kívánt helyre, amely a nádtól 3 méterre a parttól körülbelül 80 méterre lehetett.

20100915319
Horgászhelyünk

20100915318
Körülbelül 10-10-10 gombócot parittyáztunk be kezdetben, majd óránként 5-5-5 gombóccal tartottuk az etetésen a halat.

20100915323
Természetesen ezt a halak is értékelték.

20100915328
Érdekes, hogy ez a ponty 4 szem fűzött kukoricára kapott.

A horgászat folyamán kiderült, hogy az etetőkosaras felszerelés sokkal fogósabb, mint a többi, így lassan mindannyian áttértünk. Érdekes volt ezen a vízen, hogy a fogós csalit nagyon hamar megismerik és nem veszik fel a pontyok. Rengeteg csalit próbáltunk ki, ez azért is volt egyszerű, mert 15-20 percnél egyik bojli sem kapott több időt a vízben. Ha nem volt rá kapás csere, ha arra sem akkor ismét csere egy másikra.

20100915330
Szabi első hala a 128 cm hosszú tok, amely a mangó halat részesítette előnyben.

20100915329
A horgászat során rengeteg tok forgott a víz tetején, volt amikor 5-6 darabnak a hátát is lehetett látni.

20100915335
Nagyrészt ejtős kapással jelentkeztek a halak, mint ez a szép kárász is.

20100915332
A halakat hamar a partra lehetett kényszeríteni, azonban a fotózást nem viselték túl jól.

Kezdetben a legfogósabb csali a Zadravec – Mangó-hal ízesítésű bojlija volt. Előfordult, hogy a bedobás után 2 perc múlva már a halat fárasztottuk. Ahogyan, a mangó hal veszített fogósságából úgy lett egyre fogósabb a Tandem – Karamell krém ízesítésű bojlija, illetve a végén a tandem kiwis íze. De a SBS epres halas bojlija a King baits banán májasa is adott halat.

20100915336
Egy átlagos ponty a Verbán

20100915343
Az biztos, hogy a tükrösök nagyobb számban megtalálhatóak itt

Azért lehet fogni pikkelyest is 🙂

20100915344

Egy különlegesen „szép” tok

Közel 10 kg-os nyurga, a kiwis bojli a végén tarolt.

Bevallom őszintén tartottam ettől a víztől, túlságosan mű tónak éreztem mielőtt horgásztam volna rajta. Nem kétséges, hogy egy mesterséges tó, de a kialakítása és a mérete miatt nem tűnt fel, sőt olyan kellemes környezetben horgászhattunk, amely nem csak ott hanem mindenhol megállná a helyét nemzetközi szinten is. Ajánlom mindenkinek, aki jól akar eltölteni egy napot és sok halat akar fogni.